Kas ir metaverss?
Kripto automatizētā tirdzniecība

Kas ir metaverss?

Melns spogulis, Lielbritānijas filmu sērija, kuras pirmizrāde notika 2011. gadā, demonstrēja izdomātu pasauli, kurā cilvēki cieši mijiedarbojas ar tehnoloģijām, izmantojot virtuālo un paplašināto realitāti. Filmā cilvēki aizbēga no dzīves grūtībām, kā mēs to pazīstam, taču viņiem joprojām bija nozīmīga pieredze. Patiesībā “reālā dzīve” bija virtuāla, un visi strādāja ar punktu sistēmu. Ātri pārejot uz šodienu, un tas, kas bija daiļliteratūra 2011. gadā, lēnām kļūst par realitāti ar šī metaversa potenciālu.

Kas ir metaverss?

28. gada 2021. oktobrī Facebook izpilddirektors Marks Cukerbergs paziņoja, ka uzņēmums maina zīmolu un maina nosaukumu uz “Meta”. 

Kopš šīs ziņas iznākšanas ir bijuši vairāki jautājumi. Ko Facebook cenšas darīt? Kas ir metaverss? Kādas ir īstermiņa un ilgtermiņa sekas? Kā tas mainītu veidu, kā mēs dzīvojam un darām lietas? Kā tas ietekmētu naudas jēdzienu? Cik drīz tas viss notiks? 

At Coinrule, mēs neatstājam neatbildētus jautājumus. Tāpēc ienirt šajā tēmā dziļāk.

Digitālais paralēlais Visums  

Lai gan tā šķiet, “metaverse” patiesībā nav jauns vārds. Tas ir bijis populārs vārds kopš 90. gadiem, kad to popularizēja Nīls Stīvensons savā 1992. gada izdomātajā romānā Snow Crash. 

Grāmatā Stīvensons metaversu aprakstīja kā “kopīgu iedomātu vietu sabiedrībai, kas pieejama internetā un projicēta uz virtuālās realitātes brillēm”.

Mūsdienās eksperti metaversu ir aprakstījuši kā digitālu paralēlo Visumu. Daži arī prognozē, ka tā ir interneta nākotne. 

Metaverss ir internets, kas piepildīts ar virtuālās un paplašinātās realitātes pieredzi. Uztveriet to kā pasauli, kurā jūs varat praktiski izbaudīt reālu pasauli.

Lai gan pašlaik ir pieejamas dažas no Visumam nepieciešamajām tehnoloģijām, ir ejams garš ceļš, līdz metaversums kļūs plaši pieejams. 

NFT un blokķēde metaversā

Viens no pēdējā laikā izplatītākajiem jaunajiem akronīmiem ir “NFT” (neaizvietojami marķieri). 

Eksperti ir teikuši, ka NFT un citas līdzīgas tehnoloģijas ir būtiska metaversa daļa, jo līdz ar tām metaversam ir saskaņota universāla valūtas sistēma.

Ir jāpelna labklājība tiem, kuri pozicionē sevi un izmanto jaunas tehnoloģijas, piemēram, spēles, lai nopelnītu, un NFT.  

Finanšu jomā aktīvs, kas nav atšķirams no citiem tā paša aktīva gadījumiem un ir savstarpēji aizvietojams, tiek uzskatīts par aizstājamu aktīvu. Piemēram, valūtas un kriptovalūtas ir aizstājami aktīvi – nav atšķirības starp 2 atsevišķām dolāru banknotēm vai 2 atsevišķiem bitkoiniem.

Jebkuru dolāru var apmainīt ar jebkuru citu dolāru; tāpat jebkuru bitkoinu var apmainīt ar jebkuru citu bitkoinu. 

Un otrādi, neaizvietojams marķieris ir unikāls īpašums, kas ir savstarpēji aizstājams. Tas ir unikāls, jo NFT vērtība ir unikāla īpašniekam. Piemēram, digitālā māksla, kas atgādina jums par jūsu vecmāmiņu, jums var būt 1000 $ vērta. Nu uzmini ko? Tas ir tas, par ko jūs varat noteikt tā cenu.  

NFT ir drošs, decentralizēts veids, kā identificēt un pierādīt īpašumtiesības uz virtuālo īpašumu. NFT tiek glabāti blokķēdē. Tādā veidā ikviens var iegūt šīs pilnvaras un digitālos īpašumus. Ikviens, kurš “pārdod” digitālo produktu (neatkarīgi no tā, vai tā ir māksla, mūzika vai jebkas cits), vienkārši pārdod īpašuma īpašumtiesību apliecinājumu.  

NFT tiek ģenerēti un aizsargāti ar blokķēdes tehnoloģiju. Tomēr atšķirība starp NFT un, teiksim, bitcoin vai ethereum ir tāda, ka pašam NFT nav pievienota vispārēja tirgojama vērtība.  

Facebook zīmola maiņa par "Meta" 

Gadu gaitā Facebook ir attīstījies no tikai sociālo mediju platformas. Ar tādiem pirkumiem kā Instagram un Whatsapp uzņēmums vienmēr bija parādījis savu ambīciju. Šajā ziņā tā nosaukuma maiņa nav pārāk pārsteidzoša. 

Šobrīd uzņēmumam ir daudz meitasuzņēmumu un biznesa līniju, un ir lietderīgi mainīt galvenās lietotnes nosaukumu, lai tas atbilstu plašākam redzējumam. 

Savā paziņojumā Cukerbergs sacīja: 

“Manuprāt, bija tikai daudz neskaidrību un neveiklības par to, ka uzņēmuma zīmols ir arī zīmols vienai no sociālo mediju lietotnēm… Manuprāt, cilvēkiem ir noderīgi veidot attiecības ar uzņēmumu, kas atšķiras no attiecībām ar uzņēmumu. kādu konkrētu produktu, kas to visu var aizstāt.       

2014. gada martā Marks Cukerbergs par 2.3 miljardiem dolāru iegādājās uzņēmumu Oculus, kas ražo VR austiņas. Šo soli var uzskatīt par šī zīmola maiņas un interneta nākotnes priekšteci.  

Metaversā ir daudz ko gaidīt neatkarīgi no tā, vai vēlaties tajā ieguldīt vai būt aktīvam pieredzes dalībniekam. 

Reālas iespējas metaversā    

Lai gan ir tāls ceļš ejams, ir agrīnas pazīmes, kas liecina, ka metaversums pieaug, piemēram, ar kriptogrāfiju darbināmas digitālās pasaules, piemēram, Decentraland. Šis ir pirmais solis starp daudziem. 

Metaversā cilvēki var īstenot visus dzīves aspektus. Tas nozīmē, ka praktiski katra mūsdienu nozare var pastāvēt metaversā. Metaverss arī ievadīs jaunu realitāti un pakāpeniski sniegs plašas iespējas digitālajai īpašumtiesībām. 

Tāpat kā tad, kad notika interneta uzplaukums, arī multiversā būs vairākas iespējas. Nav brīnums, ka Marks Cukerbergs uz to ir uzlicis tik lielu likmi.

Virtuālie produkti 

Izmantojot virtuālos produktus, uzņēmumi var ienākt jaunos tirgos un paplašināt savu zīmolu piedāvājumu. Piemēram, ierobežota izlaiduma Gucci galvassegas iegāde metaversā drīzumā var kļūt par jauno “augsto modi”, ko valkāt virtuālos pasākumos. 

Tāpat metaverss piedāvās dažādas iespējas visu veidu zīmoliem pārdot virtuālos produktus.     

Plašāka sasniedzamība

Vai esat kādreiz domājuši, kāpēc videospēļu industrija ir vērtīgāka par sporta un filmu industriju kopā? Tiek prognozēts, ka metaversums būs kā reālistisks un ieskaujošāks videospēļu pieredze

Tas pavērs uzņēmumiem iespējas reklamēties un sasniegt lielāku auditoriju. Kad tas galu galā notiks, metaverss mainīs reklāmas veidošanas veidu.

Pieprasījums pēc prasmēm

Lai metaversums notiktu, veidotāju vidū visā pasaulē notiks milzīgs eksplozija un sadarbība starp radītājiem. Tas nozīmēs tādu pamatprasmju pieaugumu kā digitālā animācija, UI/UX dizains, vizuālais dizains, arhitektūra, digitālā māksla, tiesību akti (IP aizsardzība) un citas. 

Noapaļošana uz augšu

Kamēr metaverss nav pilnībā izveidojies, neviens nevar skaidri atbildēt uz jautājumu "Kas ir metaverss?" Tomēr mēs varam iedomāties, kā būtu izveidot ieskaujošāku virtuālo pasauli, kurā cilvēki var strādāt, spēlēt, iepirkties un iegūt daudz vairāk pieredzes ar cilvēkiem no visas pasaules. 

Saskaņā ar Meta izpilddirektora Cukerberga teikto: "Metaverse ir virtuāla vide, kurā varat būt klāt ar cilvēkiem digitālajās telpās. Varat to uzskatīt par iemiesotu internetu, kurā atrodaties, nevis vienkārši to aplūkot. Mēs uzskatām, ka tas būs mobilā interneta pēctecis.

Tiek sperti pamata soļi, kas pierāda, ka sapnis par metaversu pamazām izpaužas. Būs interesanti vērot notikumu attīstību nākamajās desmitgadēs.